Atidarytas pirmasis pasaulyje viešas kelias su bevieliu elektros energijos perdavimu

b2aee1fa9e10c9f3d568df83c435856a

OLEV (Online Electric Vehicles) sistema įrengta 24 km ilgio atkarpoje Pietų Korėjoje, po asfaltu iškloti kabeliai sukuria 20 kHz dažnio elektromagnetinį lauką kuriuo perduodama energiją priima transporto priemonės dugne 20 kHz dažniui suderinta ritė. Esant 20 centimetrų tarp siųstuvo ir imtuvo perduodama 100 kW galia naudojant su 85 % efektyvumu. Didinant našumą elektromagnetinis laukas formuojamas tam tikros formos, tam kad veiktų tik po transporto priemone. Taip pat elektros energija tiekiama atkarpomis kurių ilgis priklauso nuo transporto priemonės greičio.

Šiuo metu šia linija važiuoja du autobusai su elektriniais varikliais, 2015 tikimasi, jog važiuos 15. Kadangi sistema tiekia elektros energiją maršrute autobuse įmontuotas akumuliatoriaus dydis sudaro tik 1/3 įprasto lengvojo elektromobilio akumuliatoriaus dydžio ir būtų naudojamas tik nutrūkus elektros tiekimui.

Sistemos privalumas, jog autobusui nereikia sunkaus, brangaus ir ilgai besikraunančio akumuliatoriaus. Taip pat kitaip negu tramvajus ar troleibusas atsiradus kliūčiai galės ją apvažiuoti įprastu keliu naudojant akumuliatorių. Keliu naudotis ir nemokamai pasikrauti akumuliatorius galės ir privatus transportas. Žinoma norint įdiegti technologiją reikia ardyti kelio dangą, tačiau skelbiama, jog reikės pakeisti tik  5-15% jos.

Plačiau apie technologiją Application of Shaped Magnetic Field in Resonance (SMFIR) Technology to Future Urban Transportation

[via: New Launches & RDMag]

Panašūs įrašai:

css.php
Bear