Elektriniai miesto autobusai Lietuvoje – tolima fantazija

20160316051809493

Kinų kompanijos BYD projektuotas dviaukštis  elektrinis autobusas talpina 81 keleivį. Londone važiuos 5 tokie autobusai ir jie aptarnaus 98 maršrutą. Miesto režimu su 345 kWh talpos ličio geležies fosfato (LiFePo4) akumuliatoriumi autobusas vienu įkrovimu gali nuvažiuoti 306 kilometrus. Akumuliatorius įsikrauna per 4 valandas.

Teigiama, jog su vienu įkrovimu nuvažiuojamo 306 km atstumo užtenka daugeliui maršrutų ir tai yra ne melas, nes vidutiniškai vienas autobusas Londone nuvažiuoja 157 km per dieną(visomis dienomis). Tarkime Vilniuje vidutiniškai autobusas per dieną nuvažiuoja 250 km(darbo dieną, neįskaitant rezervinių)/160 km(visomis dienomis). Tokiais autobusais pakeitus visus Vilniaus autobusus būtų įmanoma, bet  reiktų keisti didesniu nei 1:1 santykiu, nes 250 km ridos per dieną vidurkis reiškia, jog yra autobusų nuvažiuojančių ir  virš 300 km. O žiemą šildant autobuso saloną ir prasukant ratus slidžiose gatvėse su vienu įkrovimu nuvažiuojamas atstumas gali kristi ir dvigubai.

345 kWh talpos akumuliatorius turėtų sverti apie 2 – 3 tonas , o kainuoti ~100 000 eurų. Elektrinio autobuso kaina nėra skelbiama, bet palyginimui naujo dyzelinio miesto autobuso kaina siekia apie 200 000 eurų. Tad kol akumuliatorių kaina nenukris ženkliai elektrinis autobusas su talpiu akumuliatoriumi, galinis važiuoti visą dieną bus brangus pirkinys. Ir nors ir (LiFePo4) akumuliatoriui tarnavimo trukmė yra dvigubai didesnė negu populiarių Li-ion akumuliatorių, tačiau 2000 ciklų reiškia, jog kiekvieną dieną įkraunamas akumuliatorius tarnaus tik 5,5 metų.

Taigi dėl riboto nuvažiuojamo atstumo ir akumuliatoriaus kainos elektrinis autobusas dabar yra nepraktiškas pirkinys. Tarpinis variantas būtų elektrinis autobusas su mažu akumuliatoriumi kuris vis pasikrauna stotelėse.

Plačiau apie autobusą.

Panašūs įrašai:

css.php
Bear