Apie netiesioginę elektromobilių taršą

image

Po JAV Industrijos ekologijos žurnalo atlikto analizės paaiškėjo skaičiai pagal kuriuos galima palyginti elektromobilių ir įprastų automobilių draugiškumą gamtai.

Gaminant automobilį su vidaus degimo varikliu į aplinka patenka 6,4 tonos anglies dioksido. Ir tai sudaro 17 % visos per automobilio gyvavimo ciklą išmetamo anglies dioksido kiekio. Tuo tarpu gaminant elektromobilį į aplinką patenka 13,6 tonos anglies dioksido. Prie kiekio itin pakelia akumuliatorių gamyba.

Gamintojai reklamuoja, jog elektromobiliai eksploatuojami jie išmeta 0 g. CO2 tačiau kadangi jų naudojama elektra nėra gaminama 100 % iš atsinaujinančių šaltinių skaičiuojama jog 1 kilometrui nuvažiuoti elektrinės išskiria 106 g/km CO2, palyginimui automobilis su vidaus degimo varikliu išskiria 212 g/km. Jeigu elektromobilis naudoja elektrą tik iš iškastinį kurą deginančių elektrinių per kilometrą išmetama net 265 g. CO2..

Pagal šiuos skaičius jeigu nesuklydau perskaičiuodamas iš imperinės matavimo sistemos sudariau grafiką matosi po kiek nuvažiuotų kilometrų elektromobilis ekologiškai tampa pranašesnis už automobilį su vidaus degimo varikliu. Reikia nepamiršti, kad elektromobilio akumuliatorius su laiku turės būti pakeistas, o naują gaminant vėl bus išleistas kažkoks nemenkas CO2 kiekis.

Įdomu būtų sulaukti tyrimo kuris įvertintų ir kitus į aplinką patenkančius teršalus, kadangi tona CO2 sukeltos žalos įvertinama tik 5 JAV doleriais ir tai galima sakyti natūralūs teršalai, kadangi ir mes patys kaip ir kiti gyvūnai juos išskiriame.

[via: WSJ]

css.php
Bear