Kaip išmatuojamos automobilių gamintojų nurodomos kuro sąnaudos

http://media.caranddriver.com/images/10q3/358368/2011-bmw-x3-xdrive20d-instrument-cluster-european-spec-photo-358611-s-1280x782.jpg

Europoje automobiliai įveikia du važiavimo testus NEDC(New European Driving Cycle):

  • Miesto testas ECE R15 (Urban driving)
  • Užmiesčio testas ECE R101 (Extra Urban Driving Cycle)

Išties geriausiai testo eiga parodo šis grafikas, kuriame pateikta greičio priklausomybė nuo laiko. 

http://www.autoreview.ru/archive/2012/11/NEDC/Grafik_01-11.jpg

Sąnaudų testai atliekami ant stendo, įvertinant oro pasipriešinimą, bei mases inerciją. Visa papildoma elektrinė įranga yra išjungta. Atliekama su šaltu varikliu, išorės temperatūra 20 –30° C.

Miesto testo eiga:

t,s Pradinis greitis, km/h Galinis greitis,km/h Trukmė,s komentarai
0 0 0 11 Automobilis stovi vietoje su užvestu varikliu. (6 s. N, 5 s.1 bėgiu.)
11 0 15 4 Įsibėgėjimas
15 15 15 8 Pastovus 15 km/h greitis
23 15 0 5 Stabdymas. (paskutinės 3 s. su atjungta sankaba)
28 0 0 21 Automobilis stovi vietoje su užvestu varikliu. (16 s. N, 5 s.1 bėgiu.)
49 0 32 12 Įsibėgėjimas.( 5 s. 1 pavara, 2s. perjungimas, 5 s. 2 pavara.)
61 32 32 24 Pastovus 32 km/h greitis
85 32 0 11 Stabdymas. (paskutinės 3 s. su atjungta sankaba)
96 0 0 21 Automobilis stovi vietoje su užvestu varikliu. Jeigu mechaninė greičio dėžė (16 s. N, 5 s.1 bėgiu.)
117 0 50 26 Įsibėgėjimas. ( 5s. 1 pavara,  9s . 2 pavara,  8s. 3 pavara, 4s. viso perjungimams)
143 50 50 12 Pastovus 50 km/h greitis
155 50 35 8 Lėtinimas iki 35 km/h
163 35 35 13 Pastovus 35 km/h greitis
176 35 0 12 Stabdymas. (2s. perjungimas į 2 pavarą, 7s. 2 pavara, 3 sekundės su atjungta sankaba.)
188 0 0 7 Automobilis stovi vietoje su užvestu varikliu. (N)

Tokio ciklo trukmė 195 s, nuvažiuotas atstumas 1017 m. Ciklas kartojamas 4 kartus. Viso trukmė 13 minučių, nuvažiuojamas 4 km atstumas, vidutinis greitis 18,77.

Užmiesčio testo eiga:

t,s Pradinis greitis, km/h Galinis greitis,km/h Trukmė,s komentarai
0 0 0 20 Automobilis stovi vietoje su užvestu varikliu. (1 bėgis, įminta sankaba)
20 0 70 41 Įsibėgėjimas(5s. 1 pavara,  9s. 2 pavara, 8s. 3 pavara, 13s. 4 pavara, 6 s viso perjungimams)
61 70 70 50 Pastovus 70 km/h greitis(5 pavara)
111 70 50 8 Lėtėjimas.(4s. 5 pavara,4s. 4 pavara)
119 50 50 69 Pastovus 50 km/h greitis
188 50 70 13 Greitėjimas iki 70 km/h
201 70 70 50 Pastovus 70 km/h greitis (5 pavara)
251 70 100 35 Greitėjimas iki 100 km/h
286 100 100 30 Pastovus 100 km/h greitis (5 ar 6 pavara)
316 100 120 20 Įsibėgėjimas iki 120 km/h
336 120 120 10 Pastovus 120  km/h greitis
346 120 0 34 Stabdymas (5 ar 6 pavara, paskutinės 10s su išjungta sankaba)
380 0 0 20 Automobilis stovi vietoje su užvestu varikliu. (N)

Tokio ciklo trukmė 6 min 40 s, nuvažiuotas atstumas  beveik 7 km., vidutinis greitis 62,6 km/h.

Vidutinės sąnaudos (combined) apskaičiuojamos pagal bendra abiejų testų rezultatą. Bendrai testas trunka beveik 20 minučių, o vidutinis greitis 33,6 km.

Tikriausia Jus nustebino, jog įsibėgėjimai trunka absurdiškai ilgai. Taip yra dėl to, jog miesto važiavimo testas pristatytas 1970! , o užmiesčio 1990 metais.

Gera žinia, jog ruošiamas globalus sąnaudų matavimo standartas, kuris turėtų labiau atitikti šiuolaikinių vairuotojų vairavimo įpročius.

Iliustracijų šaltiniai 1 2

css.php
Bear