Išmok programuoti su Python

large-icon

Rugsėjo 15 dieną prasidės masinis Coursera kursas „An Introduction to Interactive Programming in Python“.  Apie tai noriu parašyti plačiau, nes jį turėjau šių metų pavasarį. Šiame kurse dalyvavau todėl, kad norėjau išmokti naują programavimo kalbą ir išbandyti kaip veikia internetiniai kursai.

Šiais metais Python programavimo kalba tapo populiariausia pirmąja programavimo kalba kurios mokoma JAV universitetuose. Šis kursas moko programuoti tuos kurie nemokama jokios programavimo kalbos.

Kursas trunka 9 savaites ir skaičiuojama, kad kiekvieną savaitę jis užims 7-10 valandas Jūsų laiko. Kursą sudaro video paskaitos, testai ir mini projektai.

Programavimo aplinka

Programavimas vyksta tiesiog naršyklėje naudojant CodeSkulptor aplinką. Tokiu būdų visi studentai naudoja tą pačią aplinką ir gali lengvai dalintis savo programomis tiesiog naudodami internetinius adresus.

Video paskaitos

Video paskaitos yra pagrindinis žinių šaltinis, nėra jokių knygų ar skaidrių. Paskaitose trys dėstytojai stengiasi ne nuobodžiai paaiškinti įvairius programavimo konceptus. Mokama ne iš skaidrių, o tiesiog rašant kodą ir rodant programos vykdymo rezultatus. Visada duodamos nuorodos į kodus rodomos video paskaitose, tam kad studentai galėtų išbandyti rodytus pavyzdžius patys.

2014-09-02 17_29_31-Input fields (9_34)

Testai

Kas savaitę duodami 2  testai kuriuo sudaro įprastai 10 klausimų. Vieni klausimai tiesiog teoriniai, kiti reikalauja surasti kode klaidą arba pasirinkti trūkstamą jo dalį. Taip pat gali tekti parašyti mažą programą ir pateikti rezultatus gautus ją paleidus.

Mini-projektai

Kiekviena savaitė užbaigiama smagiausia dalimi  dalini – mini projektu. Tai  programavimo užduotis kurios eigoje sukursite žaidimą.

2014-09-02 17_39_37-Wiki - Syllabus _ Coursera

Pradedama „Rock-Paper-Scissors-Lizard-Spock“ su tekstine sąsaja

2014-09-02 17_40_54-CodeSkulptor

Baigiama 2D žaidimu „RiceRocks“.

2014-09-02 17_45_48-Asteroids

Kiekvienas projektas apkalbamas video paskaitoje, kurioje parodoma kaip turėtų veikti pabaigtas žaidimas, dažnai dėstytojai varžosi jį žaisdamas. Taip pat aptariami ir programavimo aspektai.

Projekto užduotyje nuosekliai aprašomi programavimo žingsniai ir pateikiamas pradinis kodo šablonas. Taip punktas po punkto atlikdami mini užduotis turėsite veikiantį projektą.

Užduočių vertinimas

1/3 galutinio balo sudaro testai, kuriuos galima atlikti kelis kartus. 2/3 sudaro mini projektai. Surinkus 70% ir daugiau galimų taškų kursas laikomas išlaikytų. Testai įvertinami automatizuotai, tuo tarpu mini projektai įvertinami pačių studentų.

Reikia įvertinti tiek savo, tiek mažiausiai 5 kitų studentų programavimo užduotis. Vertinimas vyksta dažniausiai ne nagrinėjant kodą, o pagal tai ar programa veikia korektiškai pagal pateiktus reikalavimus.

Testai ir programavimo užduotis turi griežtą atlikimo terminą, tad prisėsti  jų atlikti teks kas savaitę.

Galutinis žodis

Kursas patiko, nes paskaitos buvo ne nuobodžios, dėstytojai koncentravosi į praktinį programavimą, o ne į teorinius dalykus. Taip pat mini projektų užduotys išsamiai aprašytos, berods tik vieną kartą kilo neaiškumų. Kartais suerzindavo testai, nes norėdavosi jais atsikratyti kuo greičiau ir pareiti prie mini projekto, bet kai kurie klausimai reikalaudavo parašyti mini programą.

Kaip ir kiekviename internetine masiniame kurse yra forumas kuriame galima su kitais studentais pasidalinti programavimo rūpesčiais ar vargais.

css.php
Bear