Radau Ebay parduodamą prekę, kuri buvo apie 50 % pigesnė negu parduodama kitų Ebay ar AliExpress pardavėjų. Pasižiūrėjau pardavėjo reitingą, buvo neblogas, gal apie 98%. Kilo įtarimų, jog bus kažkas ne taip su preke, bet naivuolis viduje taip pat galvojo, jog galbūt pardavėjas pravalo sandėlį ar panašiai.
Kadangi Ebay apsaugo nuo apgavysčių nusprendžiau surizikuoti ir nusipirkti prekę ir tuo pačiu pasidaryti eksperimentą.
Įtarimų sukėlė, jog pardavėjas išsiuntė siuntinį neregistruotu paštu. Juk prekės vertė apie 40 eurų. Ebay prognozavo pristatymą per mėnesį.
Tiesa, nors ir neregistruotas, bet siuntinys turėjo China Post Small Packet Plus sekimo kodą, tačiau iš jo naudos mažai, kadangi jis neveikia už Kinijos ribų. O mano sekimo kodas atsijaunino tik pirmas dienas po prekės pirkimo ir sustojo.
2017-10-30 13:13 广州处理中心, 已离开
2017-10-29 09:47 广东省广州邮件处理中心处理中心, 已离开
2017-10-28 17:54 珠海市邮件处理中心处理中心, 已离开
2017-10-28 15:57 广东珠海收寄中心, 已离开,下一站处理中心
2017-10-28 15:57 广东珠海收寄中心, 已离开,下一站处理中心
2017-10-28 13:34 广东珠海收寄中心, 已收寄2017-10-30 13:13 Guangzhou Processing Center, has left
2017-10-29 09:47 Guangdong Province, Guangzhou mail processing center processing center, has left
2017-10-28 17:54 Zhuhai mail processing center processing center, has left
2017-10-28 15:57 Guangdong Zhuhai Receiving Center, has left, the next station processing center
2017-10-28 15:57 Guangdong Zhuhai Receiving Center, has left, the next station processing center
2017-10-28 13:34 Guangdong Zhuhai Receiving and Sending Center, has received
Siuntinio nesulaukus po vėliausios prognozuotos datos nusprendžiau iškelti Ebay bylą ir prašyti grąžinti pinigus. Pasižiūrėjau ar dar pardavėjas aktyvus ir nustebau:
Pardavėjas tapo per paskutinį mėnesį sulaukė 522 neigiamų atsiliepimų, lyginant su 172 teigiamais.
Taip ir pakeitė vardą ir išjungė viešą atsiliepimų rodymą. Kaip ir tapo aišku, jog siuntinio nesulauksiu, arba ten bus tik prekės nuotrauka.
Nuėjus prašyti pinigų grąžinimo nustebau, jog dar reikia kažką rašyti pardavėjui, kuris yra akivaizdus sukčius. Pasirodo yra skirtos 5 dienos susirašymui ir tik tada įsikiša Ebay administracija. Taigi parašiau aš pardavėjui žinutė ir nustebau, jog gavau atsakymą:
„hello,dear friend. we have check that your order have been ship on time. the track number have been add on your ebay order details. you can check it. tks.”
Atrašiau aš jam ir gavau lygiai tą pačią žinutę. Atrašiau dar kartą ir vėl gavau tą pačia. Galiausiai praėjo tos 5 dienos ir galėjau kreiptis į Ebay administraciją.
Išsprendė administraciją klausimą mano naudai ir atgavau pinigus:
Hello Darius,
Good day!
My name is Jen from eBay Resolution Center and I am contacting you about the XYZ recently purchased from “l2kd4jfq”. I understand that you just want to get your full refund because you’re worried since you’ve been waiting for the item to arrive but until now you don’t have it yet. Thank you for extending your patience in waiting for this item to arrive also for reaching out to the seller even though you always get a generic response from them. At this point, good thing that you asked us to step in to seek assistance, you have reached the right person to resolve your concern. It is my pleasure to assist you.
After careful review on your case, I found out that the tracking number uploaded on the case shows the item is in transit and last update was October 30, 2017. We also contacted your seller but for some reasons we did not get any response as well.
I want to make sure that you are fully covered by our eBay Money Back Guarantee. With this being said, I am glad to inform you that I have taken the initiative to close the case in your favor with a refund since we consider item has been lost in transit. Please note that the refund will be credited to the funding source you used (credit card, debit card, or PayPal balance). Please allow at least 24 to 48 hours for your refund to reflect on your PayPal account as part of your protection from eBay Money Back Guarantee.
I’d also like to apologize if you have to wait, only to find out that you have to open a non-receipt case and eventually receive a refund instead of the item. Please understand that eBay is an e-commerce marketplace, we are not directly involved in the transaction and we never have the physical items in our possession. Thus, we’re unable to force the seller to send the item. What we can give you is an assurance that you’ll receive your refund which you can use in purchasing other items on the site from a more deserving seller. I know you are a responsible buyer and I hope that despite the inconvenience you experienced for this transaction, you continue to buy here on eBay. Please know also that this case is part of your seller’s evaluation on the 20th of the month. eBay determines your seller’s overall performance based on their sales, unresolved claims from buyers, and compliance to all other eBay guidelines.
As a reminder, feel free to review the seller’s profile that captures their credibility on eBay before completing a transaction in order to get information about the previous transactions of the seller. I have provided the links below on how you can know your seller and the protections we have in place for you: http://pages.ebay.com/help/buy/know-seller.html
Darius, I trust the action taken is to your satisfaction. To sum it up, the case is now closed in your favor and you do not need to do anything else from here. For clarifications, please do not hesitate to send us an email, eBay is here to back you up.
Thank you for choosing eBay as your online marketplace since April 22, 2006, we truly appreciate your business.
Labai gražus laiškas, nes Ebay nori, kad tai nebūtų paskutinis mano pirkinys.
O praėjus savaitei po mano prašymo grąžinti pinigus pardavėjo profilis per paskutinį mėnesį jau turi beveik 1000 blogų atsiliepimų, kai gerų yra arti 200.
Istorijos moralas:
Ebay pardavėjo reitingas dar nebūtinai reiškia viską. Aš susidūriau su gerai žinomu triuku, kai sukčius iš pardavėjo tiesiog nusiperka ar kitais būdais įgyja jo Ebay profilį su visa gera statistika. Kadangi prekės iš Kinijos keliauja ilgokai, sukčius turi kokį mėnesį laiko „pardavinėti“ prekes. Taigi jeigu pardavėjo reitingas yra blogas tai geriau iš jo nepirkti, bet jeigu geras tai dar nereiškia, jog reikia ignoruoti kitus įtarimus.
Dėl mažų kainų tai reiktų prisiminti,jog jeigu tai atrodo per daug gerai, jog būtų realu, tai tikriausiai nėra realu. Aišku būna išimčių. Bet išimtis geriausiai bandyti ten kur yra apsauga nuo sukčių.
Taip pat brangesnes prekes pardavėjas turėtų siųsti per kurjerį ar registruotų paštu. Juk sukčiauti gali ir pirkėjas ir pameluoti apie negautą siuntą.
Perkant internetu iš ne ES reiktų būti dar atsargiems dėl vieno dalyko – importų mokesčių. Tarkime perkate iPhone X „su akcija“ už 500 EUR ir prekė įstringa muitinėje. Sąžiningai pateikiate visus dokumentus ir susimokate ~ 100 EUR mokesčių. Gaunate išmuitintą siuntą, atsidarote, o ten iPhone kopija už 60 EUR. Tuos 500 EUR gal ir atgausite, bet dėl importo mokesčių atgavimo gali tekti ir pavargti.